KILLING TECHNOLOGY #4 `13

`13 (A4/54s./xero)
Ocena: 5/6

Mam wrażenie, że Mateusz zrobił #4 „Killing Technology” dość szybko po poprzednim numerze, a o ile pamiętam, pisał mi, iż jest już trochę zmęczony tą nieustanną pisaniną do zina. W pracach nad tym numerem pomogli mu więc dwaj panowie: Krzysztof Mika i Piotr Danek, o których napisał wprost: „więźniowie”. Tak, są to koledzy zza krat. Na okładce mamy wklejone różne herby, krótki dowcip obrazkowy, a przede wszystkim logówki wywiadowanych zespołów. #4 rozpoczyna POISONED, czyli nowa kapela połowy GOAT TYRANT, tj. Dolka, który powinien na stałe zmienić xywkę na Dołek, bo ciągle jest przekręcana przez słownik worda hehe. Po przeczytaniu tej rozmowy odniosłam wrażenie, że jest to bardziej promocja jego osoby, kogoś, kto mocno siedzi w podziemiu, co daje gwarancję dobrych odpowiedzi, gdyż sam POISONED nie ma jeszcze wielu osiągnięć (jedno 4-utworowe demo), ale cóż, może w ten sposób warto wystartować z promocją. Następnie leci ciekawy, długi, przekrojowy wywiad z FORMIS, przeprowadzony przez Piotrka, który – tak na marginesie – zorganizował koncert tego zespołu u siebie w zakładzie karnym w Zabrzu. Rozmowa nie dotyczyła jednak tego wydarzenia, została przeprowadzona wcześniej, szkoda. Ale i tak Hub uraczył nas odpowiedziami długimi, przemyślanymi, wartościowymi. Następnie mamy Empheriona z EMPHERIS w barwach swojej innej, mniejszej grupy – NECROIST. I tu refleksja taka, jak przy Dolku – coś tam się można dowiedzieć o tej grupie, ale jako że nie ma za bardzo o czym gadać, to chwilami wieje nudą. STORMFRONT pochodzi z Norwegii, gra black metal i jest to kapela reaktywowana – znając gust muzyczny Mateusza, jest to wystarczająca kombinacja, aby pogadać o tamtejszej scenie. No to padło kilka pytań na temat, ale odpowiedzi są niezbyt interesujące. Wywiad jest krótki. Black/death metalowy BLASPHEMOUS WITCHCRAFT jest natomiast z Finlandii i Mateusz słyszał tylko jeden numer tego zespołu, więc z tym wywiadem porwał się jak z motyką na słońce; dodatkowo jego rozmówca – Goat Prayer Of Black Baptism gadał tak poetyckim językiem, że czasami trudno było go przetłumaczyć na język polski w sposób nie górnolotny, tudzież nie komiczny. Następnie przeczytamy pogawędkę z Wojtkiem Lisem i CORTEGE, który gra i istnieje na scenie tyle lat, a Artur nie zna AZARATH, nie kupuje zinów, nie czytał „Jaskini Hałasu”. Oj, niedobrze… Dalej wymądrza się pewna osoba z Atmospheric, którą znam osobiście:-). Po niej leci wywiad z INSET, który jest… coś nie tego; i dobrze, że jest taki krótki. VELM to przedstawiciel węgierskiej sceny, którą Mateusz jest zafascynowany („Polak – Węgier – dwa bratanki”); odpowiedzi nie są zbyt zachęcające do poznania muzyki, ale czuje się zaproszona, bo Mateusz napisał we wstępie, iż jest ona zbliżona do starego ARCTURUS. Kilka ostatnich wywiadów w „Killing Technology” #4 to dość krótkie strzały, w sumie nic specjalnego. Generalnie wiele pytań lub ich sens się powtarza, typu „Twoje pierwsze kroki w metalową ciemność”. Połowa, albo ponad połowa zina, to tylko i wyłącznie recenzje (muzyki, koncertów, zinów i książek). Wszystko to prezentuje się okazale – widać, że Mateusz non stop czegoś słucha i coś czyta. Szacun! [Kasia]

„Killing Technology”, Mateusz Wabik, os. Dywizjonu 303 8/3, 31-871 Kraków; mateusz_wabik@poczta.onet.pl